تجربه اولين فرود اضطراری

به نام خدا

سلام

خوبید؟
والا اوایل امسال بود با مربیمون رفتیم سایت امامزاده هاشم سلام الله علیه برای پرواز.این سایت با ارتفاع تقریبی ۴۵۰ متر یکی از بهترین سایت های نزدیک تهران هست.هم آب و هواش خوبه هم سایتش.رفتیم و یه بار پریدیم هوا خیلی عالی بود و کلی چسبید.گفتیم یه باتر دیگه هم بریم بپریم.توی سایت بالم رو پهن کردم و چک کردم که مشکلی نداشته باشه.بعد مشغول پوشیدن هارنس (صندلی) بودم که یه لحظه یه باد تقریبا تند اومد و بالم دوبار غلط خورد.منم دوباره درستش کردم اما دوباره چک نکردم که ببینم مشکل پیدا کرده یانه.حالا نگو توی این غلط خوردن بند برک (فرمان) راستم چند بار دور بقیه رایزر ها پیچ خورده بود.


Image

 خلاصه ما بال رو بلند کردیم و تیک آف کردیم.به محض اینکه از زمین جدا شدم تا اومدم فشار زیر بال رو بگیرم دیدم که برک راست اصلا تکون نمی خوره.نگاه کردم دیدم واویلا چه خبره!بند برک چند بار دور بقیه رایزر ها پیچ خورده بود.

Image

 قيافه رو داشته باشيد! Very Happy
استرس زیادی بهم وارد شد.سریع با همون دست راستم مشغول باز کردنم برک شدم و با دست چپم فشار زیر بالب چپ رو داشتم و چون فشار زیر بال راست رو از دست داده بودم خود به خود به سمت چپ داشتم منحرف می شدم.یعنی داشتم به سمت کوه برمی گشتم که با دادهای مربی و دوستم آقا محمد (عکاس گروه) متوجه شدم و خودم رو با سی جی (متمایل کردن بدن به سمت ها که بعدا توضیح می دم) به راست برگشتم.خیلی لحظات سختی بود.از طرفی باید حواسم به سمت حرکتم بود از یه طرف باید زودترگره ها رو باز می کردم.دیگه به جایی رسیده بودم که باز کردن گره ها امکان پذیر نبود و باید فرود میومدم و رایزرها رو از کارابین (گیره رایزر) جدا می کردم که مطمئنا توی اون ارتفاع امکان پذیر نبود!
خلاصه تقریبا فرمان راستم رو از دست داده بودم.گفتم خدایا چیکار کنم چیکار نکنم که به ذهنم رسید برک راستم رو از بالا بگیرم.دستمو دراز کردم و از یه متر بالاتر برک راست رو گرفتم. یعنی در اصل یک متر از فرمان راستم رو از دست داده بودم.

Image

 خلاصه توی اون لحظات تنها دغدغم این بودکه فرود بیام.اما هوا برای پرواز بسیار مناسب بود و همش افزایش ارتفاع داشتم.آقا مگه پایین میومد.هی بالا می رفت rolling on the floor .خلاصه منم اینقدر چرخیدم تا ارتفاع لازم رو برای لندینگ پیدا کردم و رفتم برای فرود.چون موقع فرود باید هر دو برک رو تا آخر بکشیم من حواسم نبود که الان برک راستم از چپ کوتاهتره و باید برک چپم رو هم برای فرود از بالا بگیرم و موقع فرود وقتی هر دو برک رو با هم کشیدم چون برک چپ کوتاه تر شده بود بیشتر کشیده شد و یکدفعه به سمت راست کشیده شدم و درست کنار دیوار یک باغ فرود اومدم و بالم افتاد توی باغ.یعنی خودم اینور دیوار بودم بالم اونور دیوار.بعد سریع پریدم توی باغ و بالم رو بیرون آوردم.

Image

 خدا خیلی رحم کرد.جاتون خالی rolling on the floor
یا علی


_________________
شادي ارواح طيبه شهدا بياييم مرد باشيم!

/ 14 نظر / 55 بازدید
نمایش نظرات قبلی
گروه آسمان آبی

سلام بر همه جناب هامون خير مربی ما جناب پاشا نيست مربيان ما جناب آقای علوی و خدنگ می باشند

محمد قره جانلو

سلام دوست عزيز وبلاگتون نسبت به ماههاي گذشته فعالتر و بهتر شده و اميدوارم همواره موفق و پيروز باشيد و پروازهاي گروه آسمان آبي هميشه امن و بي خطر باشه. ضمنا از درج خبر همايش مينودشت كمال تشكر رو دارم و از شما و گروه آسمان آبي براي پرواز در ارتفاعات مينودشت دعوت مي كنم تا پروازي لذت بخش رو داشته باشيد. با تشكر : محمد قره جانلو

خسرو

آيا ميدانيد که گزارش کليه حوادث را بايد به يک مرجع بين المللی برای آماربرداری و گسترش اين ورزش ارسال نمود. موفق باشيد. عکس های شما در مورد این حادثه بی نظیر است. در ضمن جای آمارها و رکوردهای اين ورزش در ایران در اين سايت و ديگر سايت ها خالی است.

خاتون

سلام ... اجمالا نکنين اين کارا رو ... اما اگه رفتين مواظب برک و ليندينگتون باشين .... اينا معنيش فحش نبود که حق مدد

samin

سلاااااااامو خيلی جا لبه !

م. هاشم زاده

پرواز خيلی جالبی داشتی ...اما نميدونم چرا اقای علوی يا نيازی{خصوصا}دقت نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟

حامد

گزارش پر هيجانی بود. اولين باری هست که وبلاگتون رو می ديدم(از طريق وبلاگ دوستم٬بهنامblackrock) تصميم گيری و تمرکز هواس شما قابل تحسين است. اميدوارم پروازهاتون بی خطر باشه.قبل از پرواز هم وسيلتون رو چک کنيد لطفا. ما کوهنوردها برای هم پيامی می فرستيم که اين پيام برای شما هم ميشه فرستاد: هميشه بر فراز

ناهيد سيف اللهی

vaaay khodaye man. kalamato jomalato tasaviretun faghat tadaeeye khaterat bood. movafagh bashid.

مصطفی

سلام! مثلنکه خیلی دیر وبلاگتون رو دیدم. خیلی هیجان انگیز بود , کلی مشتاق این رشته شدم.[قلب] از کجا باید شروع کرد؟[خجالت] (من 21ساله ام.) یا علی!

علی

با سلام و خسته نباشی وبلاگ خوبی داری و تجربیات جالبی داری من از مشتاقان یاد گیری پاراموتور هستم ولی منابع خوبی برای آگاهی ندارم ولی پیگیر هستم تا این ورزش مهیج رو یاد بگیرم. موفق باشی