K a r i n  - A p p e n z e l l e r 

قهرمانان پاراگلایدر دنیا 

 

سؤال : اگر امکان دارد خودتان را به بینندگان و شنوندگان عزیز معرفی کنید 

جواب : من  Karin Appenzeller 

26 سالمه  و متولد و ساکن کشور سوئیس هستم . و تاریخ  شروع پرواز من دقیقاً از تاریخ 1998/May/24بوده است.

سؤال : چه مقام هایی تا بحال کسب کرده اید؟ آیا قهرمانی جهان دارید ؟ 

جواب : پارسال در ( PWC Overall ) مقام سوم رو کسب کردم .

 در مسابقات قهرمانی ایتالیا مقام اول رو بدست آوردم  و در مسابقات Pre PWC هم اول شدم .


 

 در مسابقات PWC در Serbia دوم شدم و بهترین مقام من تا به امروز  همان مقام سوم ( Overall PWC )در سال 2005 است.

سؤال : بهترین مسافتی که تا بحال پرواز کرده اید چقدر است؟

جواب : در مسابقه 140 کیلومتر پرواز کردم ، اما امسال قصد دارم 3 بار بالای 150 کیلومتر پرواز کنم و این یک هدف تمرینی برای پیشبرد تکنیک های شخصی ام است.

سؤال : سایت پروازی مورد علاقه ی شما  کدام سایت و در کجا واقع شده است ؟ و اگر بخواهید یک سایت را برای خودتان طراحی کنید چه شکلی خواهد بود ؟

جواب : ارتفاعات کوه های آلپ در کشور سوئیس ، اتریش و ایتالیا .  من پرواز روی flat land را اصلا دوست ندارم ،  چون در کوهستان به راحتی می توانی حدس بزنی  که کدام کوه ترمال دارد 

و با توجه به کوه ها برنامه پرواز را تنظیم کنی و سایت مورد علاقه من کوههای بلند که به شهر نزدیک باشد و Valy Wind نداشته باشد و مثل شهر خودم در سوئیس که چندین محل Take off دارد 

و با توجه به جهت وزش باد به هر کدام دلمان بخواهد می رویم چون بیشتر از 45 دقیقه فاصله زمانیست تا محل پرواز

من در زمستان در ایستگاه قطار شهر Wengen کار می کنم که مردم برای اسکی می آیند و خیلی هم شلوغ می شود و من هم با 7 دقیقه فاصله می توانم به محل پرواز برسم ، ما فقط و فقط در فصل تابستان پرواز می کنیم . 

سؤال : چه مدتی است که وارد رقابت های پروازی پاراگلایدر شده اید و مسیر پیشرفت شما از کجا و چگونه شکل گرفت ؟

جواب: من حدودا پنج  سال است که به صورت آزاد  پرواز می کنم  و هم اکنون 3 سال است که در رقابتهای قهرمانی جهان  شرکت میکنم . اصولاً خلبانی هستم که از ابتدا کاملاً پله پله پیشرفت کرده ام از بال DHV 1-2 شروع کردم ، سپس با بال DHV-2 و در آخر  از آن با  بال امگا ( Proto Advance ) در مسابقه قهرمانی شرکت کردم 

برای ورود به PWC از کارت سفید که هر سال به تعدادی   محدود و به صورت انتخابی به خلبانهایی که هیچ سابقه مسابقه دیگری نداشته باشند فروخته می شود ، استفاده کردم .

 یعنی توسط Christian Maurer به برگزارکنندگان PWC معرفی شدم و با آنها تماس گرفتم و درخواست کارت سفید کردم . 

البته در اولین مسابقه چندین بار به هدف رسیدم که باعث شد قابلیت های پروازی مرا قبول کنند.

سؤال: تفاوت سبک پروازی شما با دیگر پرنده های پاراگلایدر در چیست؟

جواب: من به پرواز علاقه زیادی دارم بطوریکه حتماً باید هر هفته پرواز کنم ، اگر یک هفته بگذرد و پرواز نکنم کاملاً عصبی و بدخلق می شوم  ,بنابراین زیاد تمرین می کنم و در مسابقه به پرواز بقیه دقت می کنم ، مثلاً در برزیل حتماً باید به پرواز بقیه توجه کرد تا بتوانی جای ترمال را پیدا کنی اما در سوئیس اینطور نیست ، کافی است یک ترمال قوی را روی  یک  کوه  بگیری  و  بعد با  100% Speed به طرف کوه بعدی حرکت کنی.

ضمناً در ترمال گیری سعی می کنم آرام و با حوصله حرکت کنم .

سؤال: آیا دچار سانحه ی پروازی شده ای ؟

جواب: بله در مسابقات قهرمانی ایتالیا 2004 استخوان پای چپم شکست.

سؤال: با چه بالی پرواز می کنید؟ چه برندی ؟

جواب: در حال حاضر Advance بعنوان Sponser از من حمایت می کند و به من بال و صندلی می دهد . خوبی Advance این است که خلبانهای مسابقه را انتخاب می کند ، برای هرخلبان مسابقه بال مخصوص او را می سازد و تحویل می دهد ، بطور مثال بال من فقط علامت امگا را دارد ولی عدد ندارد و این بال قابل فروش در بازار نیست  . 

بنابراین بالهای مسابقه ای Advance فقط در اختیار خلبانهاییست که قابلیت پرواز با آنرا دارند ولی بر روی هوا ممکن است بال Boomrang ببینی که خلبان آن به بالش  مسلط  نیست ، گاهی اوقات وقتی یک بالBoomrang در نزدیکی من پرواز می کند احساس  ناامنی می کنم . و سریعا فاصله می گیرم.

سؤال: نظرتان راجع به این دوره از مسابقات  پاراگلایدر چیست ؟

جواب : به دلیل دمای هوا از اینجا خوشم می آید و ضمناً پرواز در این جا خیلی سادست و به راحتی میتوانم بال را کنترل کنم ولی ترمال ها خیلی ضعیف است.

سؤال: برای خلبان معمول که بخواهد تا سطح مسابقه پیشرفت کند چه توصیه ای دارید ؟

جواب: زیاد پرواز کند یعنی 2 تا 4 بار درهفته پرواز کند و عجله نکند ، مخصوصاً در انتخاب بال مسابقه ای چون با بال DHV-2 هم می توان در مسابقه شرکت کرد. البتـه بخاطر

Glid Ratio کمی سخت و دشوار است ، ولی می تواند بعد از مسلط شدن به این بال به سراغ بال DHV 2-3 و بال مسابقه ای نیز برود.

سؤال: در مورد کشور ایران چیزی می دانید ؟

جواب: هیچ چیزی نمی دانم ، ولی اگر مسابقه ای باشد که با برنامه من هم جور باشد، دوست دارم بیایم. و حتما شرکت خواهم کرد 

از این به بعد هر هفته مصاحبه ی یکی از قهرمانان پاراگلایدر جهان رو در وبسایت قرار خواهیم داد.

با ما باشید

 K a r i n  - A p p e n z e l l e r