parapink logo

جدیدترین مطالب سايت

گالری تصاویر تورآموزشی یزد بهمن
تصاویر شاگردان پاراگلایدر دی ماه 93
آموزش پاراگلایدر برای بانوان
تماس با مربیان باشگاه
رزرو زمان پرواز تفریحی
آموزش چتربازی سقوط آزاد
پاراگلایدر چیست؟
آموزش سقوط آزاد و چتر بازی
گالری و مقالات آموزش  Blackhawk
فروش بیسیم پوکسینگ puxing PX-328
گالری تصاویر شاگردان آبان ماه 93
گالری عکس شاگردان شهریور ماه 93
آموزش سقوط آزاد و چتر بازی تفریحی
گالری تصاویر جلسات مرداد ماه 1393
گالری تصاویر شاگردان مهر ماه 93
فلوچارت دوره ی مقدماتی تا مربیگری
برگزاری دوره ی مربیگری سقوط آزاد
اتمام مسابقات هدف زنی و سه نفر اول
نتیجه ی روز اول و دوم مسابقات هدف زنی
تصاویر پاراگلایدر سایت شهران,آموزش ریورز

پرواز تفریحی پاراگلایدر

پرواز تفريحي دونفره با پاراگلايدر

زمان برگزاری پروازهای تفریحی : همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر پروازهای تفریحی دونفره با پاراگلایدر
زيباترين خاطره ي زندگيتان را برايتان رقم خواهيم زد
بدون نياز به آموزش و کمتر از 2 دقيقه آماده ي پرواز خواهيد شد
هزینه ی پروازتفریحی :
1.500.000ریال
هزینه ی فیلمبرداری:
200.000ریال
هزینه ی رزرو :
400.000ریال
رزرو 48 ساعت قبل انجام شود
آقای امیر حسینی
شماره کارت های واریزی
6037-6915-1692-9783 صادرات
6037-6915-1692-2242 صادرات

سقوط آزاد

آموزش سقوط آزاد با چتر

دوره ي آموزشي سقوط آزاد و چتر بازي
هزينه ي آموزش : 45.000.000 ريال
هزينه چتربازي تفريحي :6.000.000 ريال
هزينه ي رزرو زمان سقوط :1.000.000 ريال
سقوط از ارتفاع 3000 تا 3500 متر انجام خواهد شد
محل برگزاری سقوط آزاد تفریحی :
مردآباد کرج و یا زیبا کنار در شمال کشور می باشد

تلفن ثبت نام :
09122061238
09022061238

زمان برگزاري سقوط آزاد با چتر
از دو هفته تا یک ماه پس از واریز
محل سقوط در شمال کشور و تهران
پس از واریز هزینه رزرو بلیط به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پاراگلایدر تهران

آموزش پاراگلايدر دوره ي مقدماتي

15 جلسه ی 2 ساعته
شامل : آشنایی با چتر و بال کشی - پرواز کوتاه - پرواز های دونفره با مربیان - و پرواز تک نفره ی کارآموز بیمه مسئولیت و تربیت بدنی
صدور گواهینامه و مجوز پرواز از فدراسیون ورزشهای هوایی
کادر آموزشی متشکل از با سابقه ترین های این ورزش و جزو انجمن ورزشهای هوایی به همراه 4 کمک مربی همزمان در جلسات آموزشی تعرفه های آموزشی :
تعرفه ی شماره 1:
هزینه ی آموزش 17.000.000 ریال
15 جلسه - تعداد روزهای آموزشی کارآموز یک روز و دو روز در هفته - پنجشنبه ها و جمعه ها
ثبت نام اینترنتی با هماهنگی
هزینه ی آموزش 19.000.000 ریال
15 جلسه - تعداد روزهای آموزشی کارآموز سه روز و چهار روز در هفته - اختیاری

FESTIVAL OLUDENIZ 2014

گالري تصاوير پرواز پاراگلايدر

09122061238 - 09022061238
هزينه ي رزرو سقوط آزاد
1.000.000 ريال
هزينه ي رزرو پرواز تفريحي
400.000 ريال
پس از پرداخت هزینه ی رزرو بلیط به ایمیل شما ارسال خواهد شد
09122061238
09022061238
09101830502
09101830501
02633355517
زمان ثبت نام کلاسهاي آموزشي پاراگلايدر
روزهای فرد از صبح 8 تا 6 بعد از ظهر
مدارک جهت ثبت نام :
3 قطعه عکس + 3 فتوکپی شناسنامه + 3 فتوکپی کارت ملی + پیش پرداخت 700 هزارتومان

اسلایدر


معرفی پاراگلایدر و انواع آن


P5DESIGN|amir hosseini 0912-206-1238


برگرفته از سایت اسپرت زون
پاراگلایدر

تاریخچه پاراگلایدر :

تاریخ این وسیله پروازی که توسط چندی از افراد حقیقی وارد ایران شده به 20 الی 25 سال قبل بازگشته و تحت نظر انجمن ورزشهای هوایی و فدراسیون کوه نوردی قرار گرفته است .

معرفی پاراگلایدر :
بخش اعظم تجهیزات پروازی را بال تشکیل میدهد .بال پاراگلایدر جزو ارزان قیمت ترین تجهیزات پروازی است که به راحتی قابل حمل بوده و نیازی به تجهیزات فرودگاهی نداشته ضمنا قابل دسترسی همگان است .

انواع پاراگلایدر :
پاراگلایدر ها از لحاظ شکل ظاهری شبیه یکدیگر بوده ولی به لحاظ وزن قابل حمل و کلاس پروازی با یکدیگر متفاوت هستند . هر بال دارای اتیکتی است که روی آن مشخصاتی از جمله وزن قابل حمل ، کلاس پروازی بال و سال ساخت درج شده است .

روش استفاده از پاراگلایدر :
خلبانان پاراگلایدر بعد از آموختن فنون پروازی می توانند از ارتفاعات کوههای مناسب پرواز نموده سپس روی سطح زمین فرود آیند .

وزن قابل حمل پاراگلایدر :
حداقل وزن قابل حمل برای این وسیله50 ( KG ) و حداکثر آن دربالهای دونفره به 220الی250 ( KG ) می رسد.به لحاظ حساسیتی که این وسیله پروازی داراست انواع خوب آن در کشور های اروپایی تولید میشود .

پاراموتور :
موتور محرک پرواز با پاراگلایدر می باشد که با اتصال این موتور به پاراگلایدر می توان از سطوح صاف مانند ساحل دریا ، دشتها و محل های مناسب از سطح زمین به پرواز در آمد .

تذکر : لازم است برای پرواز با پاراموتور ابتدا دوره آموزشی با پاراگلایدر را بگذرانیم .

دوستداران این ورزش هوایی بعد از فراگرفتن آموزشهای لازم و اخذ گواهینامه می توانند در محل های مجاز پرواز نمایند .

انواع پاراگلایدرها:
پاراگلایدرهای رده A

پاراگلایدرهایی با حداکثر ایمنی وخصوصیات پروازی فوقالعاده ، که درمقابل بهم ریختگی و آشفتگی مقاومت خوبی دارند و برای تمامی خلبان ها با هر سطح مهارت طراحی شده اند.

پاراگلایدرهای رده B

پاراگلایدرهایی با ایمنی خوب و خصوصیات پروازی عالی، که تا حدودی در مقابل بهم ریختگی و آشفتگی مقاومت دارند. این پاراگلایدرها نیز برای تمامی خلبان ها با هر سطح مهارت طراحی شده اند.

پاراگلایدرهای رده C

پاراگلایدرهایی با ایمنی متوسط که ممکن است به خاطر آشفتگی های هوا (Turbulence) و خطای خلبان عکس العمل های دینامیکی از خود نشان دهند. در این حالت بازگشت به پرواز عادی(Recovery) به کنترل دقیق خلبان نیاز دارد.
طراحی شده برای خلبان هایی که به تکنیک های اصلاحی(Recovery Technique) آشنا هستند و به صورت فعالانه و مداوم پرواز می کنند و به شرایط پرواز با ایمنی پایین آگاهی دارند.

پاراگلایدرهای رده D

پاراگلایدرهایی که در شرایط آشفتگی هوا (Turbulence) و خطاهای خلبان عکس العمل های بسیار شدید از خود نشان می دهند و بازگشت به پرواز عادی نیاز به مهارت و کنترل دقیق خلبان دارد.

طراحی شده برای خلبان هایی که آشنایی کامل به خصوصیات بال خود و مهارت کافی در تکنیک های اصلاحی دارند(Recovery Technique) و به صورت مداوم پرواز می کنند و دارای تجربه کافی در شرایط بحرانی و آشفتگی هستند.

بالهای پاراگلایدر با رده بندی استاندارد EN در بین اغلب خلبانان در ایران به صورت زیر متداول است:

کلاس 1 معادل A

کلاس 2-1 معادل B

کلاس 2 معادل C

کلاس 3-2 معادل D

با رده بندی فوق به سادگی می توان مشاهده کرد که هر خلبان پاراگلایدر باید با توجه تعداد و ساعت پروازی خود بال پروازی مناسبی را انتخاب کند. عجله در خرید بال با رده بندی بالاتر نه تنها کمکی به رشد مهارتهای پروازی نمی کند بلکه می تواند اثر معکوس داشته باشد و حتی با افزایش ریسک پرواز از لذت آن بکاهد.

نظرات ()




اولین همایش راهبردی انجمن ورزشهای هوایی کشور


P5DESIGN|amir hosseini 0912-206-1238


به گزارش  خبرنگار بولتن: اولین همایش راهبردی انجمن ورزشهای هوایی کشور چهارشنبه پنجم بهمن ماه در محل سالن شماره یک همایشهای نمایشگاه بین المللی به همت انجمن ورزشهای هوایی کشور برگزار شد .

اولین همایش راهبردی انجمن ورزشهای هوایی کشور

 

سالن همایش مملو از خلبانان پیشکسوت و جوانان در رشته های مختلف ورزشهای هوایی بود ، در این همایش  که در فضیای بسیار صمیمی و گرم برگزار شد مجری بسیار خوش ذوقی آن را هدایت می کرد .

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ادامه مطلب

نظرات ()




نحوه انتخاب یک بال مناسب


P5DESIGN|amir hosseini 0912-206-1238


عموما از خود سئوال میکنیم که آیا پاراگلایدر من با نوع پروازی که دارم ،  مطابقت دارد و برای پرواز من مناسب است ؟
اولین چیزی که باید برای شما روشن و واضح باشد اینست که پاراگلایدر را برای چه میخواهید و یا بهتر بگوئیم  ، چه نوع پروازی دارید ؟
بطور کلی میتوانیم خلبانان را به چهار دسته مختلف طبقه بندی کنیم : اولین گروه کسانیکه تازه دوره مقدماتی  را تمام کرده و بدنیال اولین پاراگلایدر خود هستند . دوم کسیکه مدتی است پرواز میکند و میخواهد پارگلایدر اولیه اش  را با یک پاراگلایدر  بالاتر تعویض نماید . سوم خلبان با تجربه ای که در جستجوی یک بال با بهره وری بیشتر ولی بدون صرفنظر از امنیت است ، و آخرین گروه کسانیکه یک پاراگلایدر برای مسابقه میخواهند . اگر شما جزو آخرین گروه هستید ،  میتوانید از خواندن ادامه این مقاله صرفنظرکنید ، چراکه بطور حتم میدانید چه میخواهید و کمک زیادی به شما نمیتوانیم بکنیم . ولی اگر فعلاً در فکر مسابقه نیستید ، در سه گروه اول دقت و در یکی از آنها خود را جای دهید .
پس از این لحظه به بعد باید به دو نکته بسیار دقت کنید . اول اینکه به صرف داشتن یک بال فراتر از تجربه تان بیشتر و بهتر نخواهید پرید .
دوم اینکه در صورت داشتن شک وتردید بهتر است کمتر را به بیشتر ترجیح دهید .
در اکثر اوقات ، تنها چیزی که با خرید یک پاراگلایدر بیشتر از تجربه بدست میاورید ، فرود زودتر در بدترین شرایط است هر چند این شرایط بدترین وضعیت روحی باشد . استفاده از بالهایی که بطور واضح بالاتر از تجربه واقعی شخص است ، یکی از اشتباهات بسیار معمول پاراگلایدرسوارها محسوب میشود . کافی است سری به محلهای پر ترافیک پروازی بزنید تا ببینید که صاحبان بیشتر بالهایی که در آنجا دیده میشوند ، فکر میکنند که بال آنها بیشتر پرواز میکند , در صورتیکه در پاراگلایدر مهمتر از بال , خلبان است و یا بهتر بگوئیم ترکیب بال + خلبان است , و با درک و شناخت مناسب , بهترین نتایج حاصل میشود .
بیش از یک دهه پیش "رابی ویتال " با یک پاراگلایدر "بلک مجیک " (آموزشی) بیش از هفتاد کیلومتر پرواز کرد . پس تا وقتیکه هفتاد کیلومتر نرفتید , گناه را به گردن پاراگلایدر نیاندازید و اگر بین چند مدل شک دارید , حتم داشته باشید که در این مورد ، کم آوردن بهتر از زیاد آوردن است . با یک پاراگلایدر آسانتر , با راحتی و آرامش بیشتری پرواز میکنید و بهتر و بیشتر یاد میگیرید . بدین ترتیب اگر با پاراگلایدر بخاطر لذتش پرواز میکنید , بخاطر یک انتخاب بد , پروازتان را تلخ نکنید . بسرعت سوزاندن دوران مختلف زندگی خوب نیست و در پاراگلایدر علاوه بر خوب نبودن , خطرناک هم میباشد . فراموش نکنید که یک پاراگلایدر سوار (پرنده) خوب , پرنده ای است که در این رشته به پیری برسد , پس عجله نکنید و تند نروید .

 

کدام بال امن است ؟
امنیت ، نگرانی مشترک خلبانان و تولیدکنندگان است . بهره وری خالص اگر با امنیت همراه نباشد هیچ فایده ای ندارد . بهمین منظور سازمانهای بین المللی وجود دارند که با انجام تستها و امتحانات میزان امنیت هر پاراگلایدر را ارزیابی میکنند .
معروفترین آنها افنور فرانسه و دی.اچ.وی آلمان هستند . هم اکنون برای هماهنگی و یکی شدن نتایج اصلاحیه های این دو سازمان ، یک کمیته اروپائی بوجود آمده که هدف آن ایجاد یک سیستم اصلاحیه (سی.ایی.ان) ادغام شده برای تمامی کشورهای اتحادیه اروپا است .
این سیستم پاراگلایدرها را به چهار گروه مختلف تقسیم میکند : کلاس استاندارد - کلاس پرفو - کلاس مسابقه و دو نفره .
تصمیم در مورد طبقه بندی مدل ارائه شده در افنور بعهده تولید کننده است . زیرا امتحانات هر کلاس و عکس العملهای آن برای هر گروه متفاوت است . در کلاس استاندارد 17 مانور های مختلف انجام میشود که تمامی آنها بدون دخالت خلبان با موفقیت باید پشت سر گذاشته شود . در کلاس پرفو همین تعداد مانور انجام ولی اجازه دخالت خلبان ، مطابق با دستورات کتاب " دستورالعمل استفاده بـال" داده میشود . زمان بازگشت به حالت معمولی پرواز (جبران) و زاویه چرخش قابل قبول در پاراگلایدر در کلاس پرفو بیشتر از کلاس استاندارد میباشد . کلاس مسابقه فقط دوازده مانور دارد . زیرا این مدلها تنها برای خلبانان با تجربه ای طراحی شده که آنرا ناخواسته تحریک نمیکنند و یا بصورت معقول و مناسب در موقعیتهای خطرناک آنرا حل و فصل مینمایند . سازمانهای مذکور با این روشها سعی در رفع مشکلات سیستمهای قدیمی دارند . حروفهایی که در سیستم قدیمی می آمدند ، معایب ومزایای خودشان را داشتند ، همانطوریکه سیستم فعلی و آنهائیکه در آینده میایند ، خواهند داشت . زیرا هر روش اصلاحیه ، هر چقدر هم که تصفیه شده باشد ، نقاط ضعفی را بهمراه خواهد داشت . بهمین دلیل نتایج آن فقط و منحصراً جهت راهنمایی است .

تفاوت افنور و دی.اچ.وی
 هنوز هم بسیاری فکر میکنند که این دو سیستم اصلاحیه بنوعی با هم مرتبط هستند و برای هر طبقه بندی افنور میتوان یک معادل دقیق دی.اچ.وی یافت . باید گفت که خیر  ، اینطور نیست . افنور و دی.اچ.وی هیچ ربطی بهم دیگر ندارند . آنها امتحانات و روشهای متفاوتی را برای گرفتن نتایج مختلف بکار میگیرند . بسیار مهم است که این اختلافات را بدانید تا بفهمید واقعاً چه میخرید . وقتی یک بال برای تست به افنور میرود ، تولیدکننده میگوید که در چه کلاسی میخواهد بالش اصلاحیه بگیرد . مثلآ در مورد امگا پنج ، ادوانس درخواست کرد که بالش در کلاس مسابقه اصلاحیه بگیرد ، زیرا این سطح خلبانی بود که برای این مدل در نظر گرفته بودند . به زبان ساده تر، افنور هرگز امگا پنج را در چرخش منفی ، واماندگی ، ثبات در کله کردن و جمع شده گی تست نکرد . بر عکس در دی.اچ.وی وقتی یک بال برای تست میرود ، بدون در نظر گرفتن اینکه تولید کننده برای چه کلاسی  این بال را میخواهد ، تحت تمامی امتحانات قرار میگیرد . سپس با توجه به نتایج امتحانات میگویند در چه کلاسی قرار دارد . بدین ترتیب طبیعی است که یک بال کلاس یک دی.اچ.وی بتواند بعنوان کلاس مسابقه افنور تست و تائید شود . ولی غیر ممکن است که یک بال استاندارد افنور بتواند در کلاس سه دی.اچ.وی قرار بگیرد .

منبع :اوج ایر

نظرات ()





فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر فروش بال پاراگلايدر

ALL PARAPINK WEBSITES

COMPANY SALE PARAGLIDING

SOFTWARE P5COMPANY

ALL TRAINING WEBSITES PARAGLIDING

WEB DESIGN P5

TELL NUMBERS

P5design & PARAPINK5 Sales, I.R.I., Inc. All information applies to I.R. vehicles only